Nabídka Výživového poradenství

V rámci výživového poradenství nabízím odborné a nutno zdůraznit individuální poradenství při léčbě obezity, v oblasti redukční a sportovní výživy, pro ty, kteří pracují na směnný provoz a také pro všechny ty, kteří se chtějí racionálně stravovat bez nutnosti nákupu potravinových doplňků. To vše včetně měření na bioimpedančním přístroji InBody 230.



Cesta vede přes zapisování jídelníčku


„ZAPISOVAT JÍDELNÍČEK?“ K čemu je to dobré?

Je to vůbec důležité? Na to nemám čas!“

Také se vám při přečtení nadpisu tohoto článku tyto myšlenky honí hlavou? Pak vytrvejte a čtěte až do konce.

Spousta lidí je přesvědčena o tom, že každodenní zapisování vlastního jídelníčku nehraje při redukčním nebo jiném snažení žádnou roli. Ovšem realita je zcela jinde. Je třeba si uvědomit, že je tomu právě naopak. 

Bez pravidelného zapisování jídelníčku se při redukci a dalších cílech neobejdeme!   

Ideální je poctivě zapisovat vše, co v průběhu každého jednoho dne sníme i vypijeme po dobu po kterou se s výživovým poradcem dohodneme.

V průběhu konzultace Vám poskytnu veškeré informace o zapisování jídelníčku, resp. pro jednoduchost vám předám konkrétní formulář na vyplnění jídelníčku. Pro ty, co si to chtějí zkusit zatím sami, zde dávám k dispozici pár rad, co by bylo vhodné při zapisování jídelníčku dodržovat. 


A proč?

Výživový poradce z x denního zápisu jídelníčku velmi dobře analyzuje vaše stravovací návyky. Poté může navrhnout vhodné úpravy a změny vašeho  stravování a také Vám sestavit vhodný nutriční jídelníček!

I Vy sami si při zapisování jídelníčku uvědomíte určitá úskalí vašeho stravování. Takže i samotné zapisování jídelníčku pro vás bude změnou, která povede k určitému cíli.

Pokud zapisujete nepravidelně, v horším případě nezapisujete vůbec, jen těžko lze správně analyzovat vaše stravovací návyky a podnikat jakékoliv změny v životosprávě. 

Těm, co se rozhodli udělat první krok na cestě ke změně a začít zapisovat jídelníček gratuluji! Jen tak lze dosáhnout optimálních výsledků.


PÁR PRAVIDEL ZAPISOVÁNÍ JÍDELNÍČKU:

Zapisujte vše okamžitě po konzumaci - jen tak docílíte absolutně správného a autentického zápisu jídelníčku. Čím déle od konzumace zapisujete, tím větší je riziko zapomenutí či podhodnocení určitého jídla. Uvědomění si jídla je také důležitou vlastností okamžitého zápisu. 

Zapisujte i nápoje - nezapomínejte na slazené limonády a podobně, které v průběhu dne vypijete. Člověk se pak velmi často diví kolik "prázdných" kalorií do sebe touto cestou dostane. 

Vždy uvádějte čas konzumace - správné denní rozložení stravy má zásadní význam při hubnutí. 

Snažte se zapisovat i hmotnost potravin - pokud není možné vážení, snažíme se o odhad. Například v restauraci nám tuto informaci zcela jistě poskytne personál. Ve volném čase si jednou cvičně odvažte pečivo, plátek sýra a další běžně používané potraviny, aby jste měli představu o jejich váze.   

Zapisujte přesný název a druh potraviny - např. sýr Eidam 45% t.v.s., šunka vepřová výběrová, šunka kuřečí nejvyšší jakost 98% masa, jogurt Activia 3% tuku, jogurt Activia light 0,1% tuku atd. 

Doplňkově můžete zapisovat i pocity při jídle - pocit hladu, chuti, stresu, ale i radosti a euforie může být příčinou konzumace jídla (většinou sladkého, tučného apod.) Tyto údaje pomohou lépe analyzovat stravovací návyky a zavést potřebná opatření. 

Dále můžete zapisovat i místo, činnost při jídle, stupeň hladu a nasycení, s kým jste jedli atd.

Čím déle budete pravidelně zapisovat, tím lépe pro vás a vaši redukci hmotnosti.





Partneři projektu