Články




PUFOVANÉ CHLEBÍČKY neboli POLYSTYRENY


Já osobně tuto "záležitost" v žádném případě NEDOPORUČUJI....pokud vás zajímá proč, zde jsou veškeré informace: 

Jediný "přínos", který jsem zaznamenala je možná z finančně "šetřícího" efektu pro studenty, kteří na sobě chtějí ve fitku pracovat a nemají finance na gainery po cvičení ve fitku...když si chlebíčky namažou např.s marmeládou...je to jistá možná alternativa sacharidových nápojů na zvýšení svalové hmoty.

jo

Dále k věci:

Tyto chlebíčky si ZÍSKALY určitě oblibu kvůli snadnému přenášení a svoji trvanlivostí. A zejména se s nimi plnily všechny možné jídelníčky, které zaručovaly hubnutí – ať už jako součástí svačin či místo pečiva v rámci snídaně či večeře či popadla-li nás během dne chuť něco křoupat. Není tedy divu, že to je tzv. „dojídací“ potravina, kterou spousta lidí, kteří se snažily hubnout, nemůže už ani vidět. 

Avšak pořád bývají tyto chlebíčky synonymem pro hubnutí.

Na trhu se těchto chlebíčků vyskytuje nepřeberné množství, od mnoha značek a výrobců. Nemusí se jednat jen o chlebíčky rýžové, ale i kukuřičné a pšeničné. S různými zrny od amarantu, pohanky, nebo sójových bobu. Avšak také můžeme na trhu koupit tyto plátky polité nejrůznějšími polevami – od banánové, jahodové, jogurtové po kakaovou. 


Co však mají tyto chlebíčky společné?

Rýžové chlebíčky se vyrábějí tzv. pufováním. Jde o technologii, kdy se rýžová či kukuřičná zrna díky vysoké teplotě a tlaku zevnitř nafouknou. Dochází tím k lepší stravitelnosti, ale bohužel je to metoda, která extrémně ZVÝŠÍ GLYKEMICKÝ INDEX výsledné potraviny. Navíc se tím potravina výživově logicky znehodnotí.


Co to pro nás v praxi znamená?

Po jejich snězení se rapidně zvýší hladina glukózy – krevního cukru, která však velmi brzo klesá následkem vyplavení inzulinu (který má za úkol hladinu glykémie zase snižovat). Tím pádem máme za chvíli opět hlad.Takže tyto chlebíčky samy o sobě nemají schopnost nasycení. 

Což pro osoby chtějící redukovat tuk, není vůbec dobrá informace, protože stálá hladina krevního cukru je jedna z nejpodstatnějších priorit, kterých bychom se právě při hubnutí měli držet. Fungují tedy obdobně jako sladkosti. Avšak na jejich obranu oproti sladkostem neobsahují tuky, takže nezpůsobí tolik škod. Některé citlivé osoby po cvičení a po konzumaci chlebíčků mohou být malátní nebo mohou mít dokonce mdloby. 

Dále k vláknině, ačkoliv se jedná o celozrnné rýžové chlebíčky, obsah vlákniny v nich je velmi zanedbatelný na 100 g. Obsah je dle druhu okolo 2-3 g na 100 g, což je i 5x méně než obsahují např. knäckebroty. Další důvod, proč sytivost není příliš velká. 

Takže závěrem, kdo se má rád a má zdravý rozum, dle mého názoru nechá tyto výrobky s klidným svědomím ležet v regálech...bohužel je spousta potravin, které jsou znehodnoceny a prodávají se pouze z neznalosti kupujícího. :-(



Partneři projektu