Články




POMAZÁNKY - co a komu mazat


KDO MAŽE, TEN JEDE! :-)

Často padne otázka, co chystat na svačiny.

Vykoupila jsem Billu a tady máte odpověď. :-)
Samozřejmě dané výrobky koupíte všude jinde.

V prvé řadě je třeba si uvědomit, pro koho suroviny kupujeme...jestli JSME FYZICKY AKTIVNÍ LIDÉ nebo "KANCELÁŘSKÉ KRYSY" :-), které se navíc nehýbou nebo MAMINKY NA MATEŘSKÉ nebo JEJICH DĚTI nebo TI, KTEŘÍ SI VÁHU NEMUSEJÍ HLÍDAT atd.

Dané druhy jsem rozdělila pro vaši lepší orientaci do dvou kategorií:
- NÍZKOTUČNÉ (do 20%)
- A S VYŠŠÍM OBSAHEM TUKU (nad 20%)

Ni______Vy______

Co se týče složení...všechny jsou na tvarohovém nebo jogurtovém základu což je vynikající...u všech jsem zaznamenala VYLOŽENĚ "ČISTÉ" SLOŽKY...tedy mléko, tvaroh, jogurt, smetana, jogurtové kultury, mléčné kultury, mléčné bílkoviny,

Pouze u 4 druhů do toho zbytečně výrobci zamíchali složky jako STABILIZÁTORY, ZAHUŠŤOVADLA A GUMA TARA což vás sice nezabije, ale je to pro výrobce vhodně zvolený způsob, jak více vydělávat a tím spotřebitele obrat o více peněz...jsou to 4 výrobky:

Jogurtina (Lučina plus)

Gervais original

Lučina linie

Lučina smetanová

- ten zbytek je OPRAVDU "ČISTÝ".


Určitě není pravda, že lidé v redukci by měli sáhnout výhradně po nízkotučných variantách...problém s nadváhou vidím hlavně ve VYSOKÉM A NEKVALITNÍM PŘÍJMU SACHARIDŮ a tento fakt se mi potvrzuje nejen ve své praxi, ale i v mnohých článcích, které občas zkouknu. 

Takže vhodnost použití:

NÍZKOTUČNÁ VARIANTA (do 20%):

  1. lidé s nadváhou...ale s doplněním tuků těch zdravých...tedy rostlinných (semena, ořechy, olivový nebo lněný nebo řepkový olej)
  2. běžná populace...ale s doplněním tuků těch zdravých...tedy rostlinných (semena, ořechy, olivový nebo lněný nebo řepkový olej)
  3. lidé se zdravotními problémy (viscerální tuk, vysoký krevní tlak a cholesterol, kardiovaskulární potíže, obezita, nízká pohybová aktivita) ... ovšem opět s doplněním tuků z rostlinné sféry

VARIANTA S VYŠŠÍM OBSAHEM TUKU (nad 20%):

  1. EKTOMORFOVÉ - ti, co si váhu nemusejí hlídat a vědí, že stejně nepřiberou (je to nespravedlivé vůči nám normálním lidem, ale je třeba se s tím smířit) :-)
  2. lidé s vyšším energetickým výdejem (fyzicky aktivní)
  3. DĚTI!!!!!!!!!! ...a tady tolik vykřičníků pač toto spousta rodičů neví

Děti tuk moc potřebují a naopak nepotřebují tolik špatného (jednoduchého) cukru, jako to vidím kolem sebe nebo mi taky často "referuje" syn, když přijde ze školy. :-)


Snad jsem vám tedy poskytla jakousi inspiraci.




Partneři projektu