Články




Energetická rovnováha organismu


Jste JAKO JÁ NĚKDY ODKÁZÁNI PROSEDĚT V PRÁCI u počítače nebo v kanceláři třeba celé dny bez možnosti pohybu a cítíte a myslíte na to, co s jídlem, aby jste zbytečně nepřibrali na tuku?

Tato otázka souvisí s

ENERGETICKOU ROVNOVÁHOU V ORGANISMU.

Je třeba se nad tím více zamyslet.

Jde o rovnováhu mezi příjmem energie a výdejem energie.

Příjem energie by měl být roven výdeji energie...POKUD TEDY SAMOZŘEJMĚ NECHCETE HUBNOUT A USILUJEME MINIMÁLNĚ O UDRŽENÍ STÁVAJÍCÍHO POMĚRU SVALSTVO/TUK, resp. NECHCEME PŘIBRAT NA TUKU.

Energetická rovnováha má úzký vztah k tělesné hmotnosti. Jakákoliv změna tělesné hmotnosti je výrazem výkyvu v energetické rovnováze, s výjimkou změn obsahu vody v organismu (např. otoky).

Energie se měří v jednotkách kcal nebo kJ (1 kcal = 4,2 kJ)

Rovnov__ha

Hlavní složka energetického výdeje:

BAZÁLNÍ METABOLISMUS:

Bazální metabolismus je základní energetický výdej. Je to množství energie potřebné k udržení základních životních funkcí, včetně tělesné teploty, tedy normální činnosti těla v období tělesného klidu. 

Bazální metabolismus závisí mj. na tělesné výšce, hmotnosti, věku a pohlaví. 

Takže můj komentář:

Pokud víte, že nebudete mít možnost v daných dnech cvičit, resp. se vybít, snižte JEN VELMI MÍRNĚ příjem komplexních sacharidů (neplatí pro ty, kteří jsou v mé péči a na kterých aplikuji opačnou metodu :-) ).

UPŘEDNOSTNĚTE S POSTUPUJÍCÍM DNEM K VEČERU PŘÍJEM KVALITNÍCH BÍLKOVIN A ZVYŠTE PŘÍJEM ZELENINY A NENASYCENÝCH MASTNÝCH KYSELIN, resp. TĚCH ZDRAVÝCH TUKŮ.

TAKÉ SE HLAVNĚ NESTRESUJTE! STRES JE SPOUŠTĚČ MNOHA NEGATIVNÍCH HORMONŮ A TENTO FAKT NÁM DOKONCE MŮŽE ZPŮSOBIT I ČÁSTEČNÉ ZPOMALENÍ METABOLISMU. 

Pokud si stále nejste schopni poradit si sami, velmi ráda Vám vše individuálně vysvětlím a poradím, jak fungovat vzhledem k vašemu dennímu nebo nočnímu režimu. :-) 



Partneři projektu