Články




Co jsou to VISCERÁLNÍ TUKY?


Útrobní tělesné tuky neboli viscerální tuky jsou tuky, které se ukládají do prostoru mezi orgány, neboli do míst, kde se přirozeně nevyskytují. Jakmile se k nim člověk „propracuje“ je ve velkém riziku vzniku metabolických onemocnění vedoucí až ke vzniku metabolického syndromu (neboli syndromu X), a také tak ohrožuje svůj kardiovaskulární systém.

VIS

Celkově přebytkem viscerálního tuku dochází ke zpomalení metabolismu což má za následek přibírání hmotnosti. Nehledě na další zdravotní komplikace, které s obezitou souvisí (zvýšená zátěž na pohybový aparát, zvýšené riziko vzniku rakoviny). 

Jelikož vnitřní tuky se neukládají jen při zvýšeném příjmu energie, ale paradoxně i při velmi nízkém, nebo–li při příjmu energie, která je nižší než Vaše tělo potřebuje (nižší než Vaše zjištěná minimální bazální potřeba). A organismus reaguje tak, že si i to málo energie začne ukládat (tzv. na horší časy). Proto začne-li člověk hladovět, vnitřní tuky se začnou zvyšovat a zdravotní problémy to rozhodně neřeší.Naopak. 

Velký vliv má na snížení vnitřních tuků zejména pravidelná strava, kdy se tělo nemusí obávat žádného hladovění a nemusí docházet k ukládání energie na horší časy.

VISCERÁLNÍ TUKY A PSYCHOSOMATIKA:

Stejně závažný důvod z hlediska ukládání viscerálního tuku spočívá VELMI JEDNOZNAČNĚ V PSYCHOSOMATICE tudíž v tom, jak jsme schopni řešit naše nitro a myšlenkové vhledy na konkrétní životní situace a v dnešní době tento fakt považuji já osobně za stejně problematický, jako výživa samotná, resp. fakt, jehož PREFERENCE SE STÁLE ZVYŠUJÍ. :-(

Je na každém zvlášť, jestli si tyto věci uvědomuje, resp. je chce řešit.  

Mimo tedy psychosomatickou stránku věci doporučuji připravovat si jídla s nízkým nebo středním glykemickým indexem (nižší rychlost vstřebávání cukru do krve prostřednictvím kvalitních komplexních sacharidů s menším množství jednoduchých). Do těchto kategorií patří celozrnné pečivo, obiloviny, veškeré kvalitní obědové přílohy, nižší příjem ovoce s doplněním bílkoviny a tuku, zelenina jako součást jídla, hořká čokoláda s vysokým podílem kakaa, jogurty do 3% tuku. Na obrázku jsou viscerální tuky znázorněny žlutou barvou.

visceral

Důležitá je také pravidelnost ve stravování a příjem VLÁKNINY, která zpomaluje vstřebávání sacharidů do krve, čímž zmírňuje inzulinovou reakci, tzn. že slinivka břišní „šetří“ s vyplavováním inzulinu do krve čímž současně i šetří naše tělo což slouží jako prevence vzniku nejen cukrovky, ale i dalších onemocnění, samozřejmě také brání tělo před ukládáním tuku. 





Partneři projektu